środa, 26 listopada 2014

[Recenzja] Simplemente Tini - biografia Martiny Stoessel


Polska wersja tej książki już w styczniu pojawi się w Polsce. Po tytule pewnie wiecie już, że w dzisiejszym poście zrecenzuję Wam pierwszą biografię Martiny Stoessel - Simplemente Tini. Jesteście zainteresowani? Zapraszam.

Książkę mam w swoim  posiadaniu już kilka miesięcy, zamówiłam ją przez internet. Jeśli i wy zdecydujecie się na zakup przez internet musicie liczyć się z dużymi kosztami książki jak i wysyłki. Ja zamówiłam ją z Argentyny, więc koszt wysyłki wyniósł sporo. Pamiętajcie, że książka jest w języku hiszpańskim, chyba że zdecydujecie się na zakup innej wersji językowej. Polecam Wam przejrzeć kilka stron gdzie można ją kupić, ponieważ różnica cenowa jest bardzo rozbieżna.

Zapewne wiecie jak wygląda książka ze zdjęć publikowanych w internecie, ale ja także chciałabym Wam ją krótko opisać. Nie będę się rozpisywać na temat okładki, ponieważ nie ma tam nic nowego. Tył książki także możecie znać. Znajduje się tam kilka zdań od Tini dla czytelników:

Aqui encontraran todo sobre mi; 
eso que tuve ganas de escribir para ustedes
 porque se que tenemos una conexion especial.
 Es mi mejor intento por abrir mi corazon
 y mostrarme un poco mas.
 Muchos me recordaran solo por 
interpretar a Violetta y siempre sera
 un honor, pero soy Martina y me
 encantaria que me conozcan 
como soy,
Simplemente Tini

Tłumaczenie tych słów:

Tutaj znajdziesz wszystko o mnie:
Chciałam napisać to dla Was,
ponieważ mamy szczególną więź. 
To moja najlepsza próba na otworzenie serca
i pokazanie samej siebie. 
Dla wielu osób zapadnę w pamięć
jako Violetta i to dla mnie
 zaszczyt, ale jestem Martina i 
chciałabym, żebyście wiedzieli
jaka jestem,
Po prostu Tini.


Książka ma 200 stron, o wymiarach 19,5 cm x 20 cm. Książka została wydana przez wydawnictwo "Planeta". Po wewnętrznej stronie okładki umieszczono zakładkę ze zdjęciem Tinity, którą możemy uciąć. Pierwsza stron została poświęcona na zdjęcia nadesłane od fanów z całego świata.


Kolejna stron to wstęp od Tini: 

Hace mucho que tenia ganas de escribir mi libro y compartir con ustedes lo que siento y pienso. Tratare de contarles lo que me paso en estos anos, desde que sonaba con ser una cantante famosa mientras iba y venia de la escuela, hacia mis actividades y me  encontraba con mis amigos, hasta que todo comenzo a cambiar cuando Violetta llego a mi vida.

Desde entonces, empezo mi carrera como actriz y cantante y todo fue un flash increible: viajes, notas, shows por todo el mundo, estudios de television y el carino de la gente. Puedo decir sin dudarlo, que algo magico metoco con su varita para que pueda cumplir mi sueno de subir a un escenario y entregar lo mejor de mi.

Yo quiero a Violetta con todo mi corazon, porque ella es el puente que me comunica con lo que siempre quise hacer: cantar, bailar y actuar, pero cuando me saco el maquillaje, soy simplemente una chica comun a la que le toco vivir algo excepcional , que sufre y se alegra por las mismas cosas que otras chicas de mi edad. Una chica que vive su vida de manera normal, que se enoja y se divierte; una actriz que tiene que aprenderse largos guiones y practicar muchas horas canto y baile para poder subirse a un escenario y dar lo mejor de si.

Este es mi libro, aqui encontraran todo sobre mi. Es mi mejor intento por abrir mi corazon y mostrarme tal como soy: Simplemente Tini.


Tłumaczenie:

Dawno temu miałam chęć napisać swoją książkę i podzielić się z wami tym, co czuję i myślę. Spróbuje uwzględnić co się wydarzyło ze mną w tych latach, odkąd marzę o byciu sławną piosenkarką gdy przychodzę i wychodzę ze szkoły, robię więcej zajęć i spotykam swoich przyjaciół, dopóki wszystko zaczęło się zmieniać kiedy Violetta przybyła w moje życie.

Odkąd rozpoczęłam swoją karierę jako aktorka i piosenkarka i wszystko było niewiarygodną wiadomością z ostatniej chwili: podróże, wiadomości, show na całym świecie, studia telewizyjne i miłość ludzka. Mogę powiedzieć bez wątpliwości, że coś magicznego dotknęło z jej wnętrza* po to, aby mogła spełnić swoje marzenia piąć się po scenariuszu i dawać lepszą siebie.

Kocham Violettę z całego serca, ponieważ ona jest mostem, który łączy mnie z tym, co zawsze kochałam robić: śpiewać i grać, ale kiedy zdejmuję (swój) makijaż, jestem po prostu zwykłą dziewczyną, która spotyka (w życiu) coś wyjątkowego, która cierpi i cieszy się z tych samych rzeczy, jak inne dziewczyny w moim wieku. Dziewczyna, która żyje swoim życiem jak normalnym, która gniewa się i bawi się; aktorka, która musi się uczyć długich scenariuszy i ćwiczyć dużo godzin śpiewu i tańca aby móc wejść w scenariusz i dać z siebie wszystko co najlepsze.
To jest moja książka, tutaj poznacie wszystko o mnie. To moja próba na otwarcie swojego serca i pokazania siebie taką jaką jestem: Po prostu Tini.

Książka podzielona jest na 9 rozdziałów, każdy opowiada o innej części życia dziewczyny. W jednym dziale znajdziemy kilka poddziałów o gwieździe.


Z książki dowiemy się m.in. o narodzinach Tini, pierwszym castingu, znaczeniu jej imienia, fanach, emocjach które towarzyszyły jej podczas trasy En Vivo, o jej stylu, ulubionych rzeczach, gali Martin Fierro, przyjaciołach, rodzinie, edukacji, wartościach życiowych i wiele wiele więcej.







Szata graficzna książki jest bardzo dopracowana i przemyślana. Wszystko idealnie do sobie pasuje przez co czytanie książki jest jeszcze ciekawsze. Na ostatniej stronie znajdziemy mały prezent od Tinity - zestaw naklejek z jej wizerunkiem. Nie znajdziemy tam naklejki z Violettą, tylko z Martiną co mnie bardzo cieszy bo to książka o jej życiu i naklejki powinny przedstawiać ją samą. Z tyłu okładki mamy także dwie karty z Martiną do wycięcia. Ta książka jest tak wspaniała, że szkoda mi cokolwiek wyciąć albo odkleić, więc na razie nie ruszam naklejek i kart.







Podsumowując, książka to wspaniała gratka dla wszystkich Tinistas ale nie tylko. Dzięki tej książce inni mają szansę poznać dziewczynę jako Martina, a nie Violetta. Mogą zobaczyć jak wygląda życie wielkiej gwiazdy i że nie wszystko jest takie kolorowe jak wygląda z naszego punktu widzenia. Ta książka pozwoliła mi przenieść się w inny świat, w świat reali. Choć przez chwilę czułam się jakbym znała Tini od początku i poczułam jak ciężko jest jest być gwiazdą. W książce nie ma nic naciąganego. Od pierwszej strony czuć prawdziwe serce włożone w napisanie i wydanie książki. I Tini nie starała się niczego ukryć, przekazała nam wszystko ze swojego życia. Nie żałuję pieniędzy, które przeznaczyłam na książkę. Można powiedzieć, że była to prawdziwa inwestycja. Teraz tylko poluję na inne wersje językowe książki, ponieważ to rzecz którą mogę czytać dniami i nocami. Nawet jeśli nie znacie języka wydania książki to naprawdę można zrozumieć przesłanie. Mój hiszpański nie jest perfekcyjny, mimo to zrozumiałam jaki jest sens tej książki. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Tini, o prawdziwym życiu to polecam Wam książkę z całego serca. Warto zainwestować.


Podobała się Wam recenzja? Macie Simplemente Tini? Chcielibyście zobaczyć na blogu tłumaczenie książki?

0 komentarze:

Prześlij komentarz